Audiovizuální instalace kávovarů Siemens na Signal Festivalu nadchla veřejnost i umělce kulturní sféry
Před týdnem se v Praze uskutečnila tradiční projekt Signal festival, který navštívily desetitisíce lidí. Nechyběly ani známé tváře showbyznysu. Ty oslovila především instalace Siemens na Náměstí Republiky.
Siemens domácí spotřebiče startují koncept Art of coffee, jehož cílem je propojovat technologicky dokonalé výrobky Siemens - v tomto případě kávovary - s emocemi, uměním a designem. Pro tuto příležitost vznikla audiovizuální instalace Siemens EQube na Signal Festivalu, který je prostorem pro vizuální umění a každoročně jej navštěvují desítky tisíc lidí. Siemens EQube je instalací na pomezí abstraktního umění vytvořeného člověkem a strojově dokonalé technologie.
"Instalace vyzývala návštěvníky, aby vstoupili do útrob kávovaru Siemens a objevovali svět kávy i proces vzniku kávových nápojů. Inspiraci pro ztvárnění instalace jsme našli v unikátní technologii baristaMode, kterou se kávovar EQ900 pyšní. Ta umožňuje vyladit chuťový profil nastavením stupně mletí, množství kávy, mléka, tlaku vody, doby spaření a teploty spaření - to vše projekce divákovi předává atraktivní uměleckou formou", vysvětluje Miky Karas, head of brand experience týmu Innovate.
Na třech velkých LED stěnách o celkových rozměrech 15 x 2,5 metrů se odehrává pohlcující projekce, která kombinuje částice představující kávová zrna s technologickými prvky kávovaru, hudbou skládanou na míru a vůní.
"Rozhodli jsme se jít cestou netradiční aktivace, která má oproti klasické kampani mnohem větší předpoklad, že zasáhne správné cílové publikum. Zároveň věříme, že vyvolá pozitivní prožitek spojený se značkou, na který budou lidé rádi vzpomínat i ho sdílet dál", komentuje aktivitu Barbora Bártíková, PR manažerka společnosti BSH domácí spotřebiče s.r.o.
Na instalaci navazuje kampaň, která přenáší zážitek z instalace do on-line prostředí a rozpracovává komunikační linku Art of coffee do dalších medií jako je print nebo sociální sítě. Za konceptem instalace a uměleckým zpracováním stála spolupráce multidisciplinárního umělce Alex J. Jindráka a studia Innovate, které se zaměřuje na propojování značek s hlubšími prožitky.
Autor: Petr Mráček
Foto: Siemens