Franšízový model ReFresh Bistro funguje skvěle
Celkem 29 vlastních a 36 franšízových provozoven má po celé ČR síť ReFresh Bistro. Většinu z nich najdete na základních a středních školách, ale postupně se rozšiřují do dalších veřejných budov, jako jsou například nemocnice. Ambice jsou velké a projektu se opravdu daří.
Společnost Designex Food s.r.o., která za celou sítí stojí, získala loni dokonce ocenění Nejzajímavější franšíza roku 2023. Přišla se skutečně ojedinělým konceptem, a to v pravou chvíli. V době, kdy vešla v platnost pamlsková vyhláška, spousta kantýn a bufetů ve školách končila. ReFresh Bistro místo toho přišlo s nabídkou zdravých svačinek, o které je zájem.
Start podnikání v roli franšízanta je snadný
Co to vlastně znamená provozovat bistro zapojené do franšízy? Především daleko méně starostí. Někdo se za vás postará o vyhledání vhodné lokality, zařídí vybavení, podílí se na financování vybavení, předá kompletní know-how, nastaví vám IT systémy, vyškolí vás po manažerské stránce, bude se vám starat o marketing a mnoho dalšího. Navíc v případě potíží víte, že tu je někdo, kdo vám pomůže.
"Bez úzké spolupráce a podpory mateřské firmy by to nemohlo fungovat. Velmi důležitá je telefonní linka, kde jsou vždy k dispozici s radou a pomocí jak vyřešit technický nebo jiný problém. Ale co je pro mně zcela zásadní je spolupráce v osobní rovině, za tu jsem velmi vděčný, bez ní by to nefungovalo. Osobní přístup všech z firmy Designex skvělý," popisuje David Aleš, jeden ze zapojených franšízantů.
David aktuálně
provozuje 7 poboček ReFresh Bistra,
má 20 zaměstnanců a z aktivity se stalo jeho hlavní zaměstnání. Práce ho
baví a vidí v ní smysl.
ReFresh Bistro má ambice posunout se ze škol
"Nyní mám 7 poboček ReFresh Bistra a každá pobočka má odlišnou ekonomiku. Nejdůležitější je samozřejmě výše tržby a v poměru k tomu výše nájemného a energie. Dále do ziskovosti vstupuje i jak má škola zájem spolupracovat s bistrem a samozřejmě i chutě našich zákazníků. Obecně se dá říct, že zisk každé pobočky se pohybuje v průměru mezi 5-15 % z tržby," popisuje David.
Sám má v plánu
podporovat rozšíření sítě bister i do dalších veřejných objektů, rád by to
zkusil v továrně či úřadu. Od své mateřské firmy k tomu dostane
maximální podporu. Největší síť školních bister má šanci dotáhnout to ještě
dál.
komerční sdělení