Hyundai Motorsport zahajuje testy závodního elektromobilu Veloster N ETCR
Divize Hyundai Motorsport dokončila první testovací jízdy na závodním okruhu s novým závodním elektromobilem Veloster N ETCR, který je prvním projektem elektricky poháněného závodního vozu značky Hyundai.
Zcela
nový závodní vůz během uplynulého víkendu bez problémů
absolvoval dvoudenní testovací program na závodním okruhu
Hungaroring nedaleko Budapešti, jenž je tradiční součástí
kalendáře mistrovství cestovních vozů FIA WTCR a TCR Europe.
Inženýři získali v průběhu testovacího víkendu cenné
poznatky o vyváženém nastavení podvozku pro technické závodní
okruhy a o možnostech, jak využívat výkon elektromotoru,
uloženého uprostřed, pro maximalizaci provozních vlastností a
hospodárnosti.
Hyundai
Motorsport využívá bohatých zkušeností ze závodů cestovních
vozů s modely i30 N TCR a Veloster N TCR, ověnčenými řadou
mistrovských titulů. Cílem je mít příští rok, pro první
ročník mistrovství ETCR, k dispozici závodní elektromobil,
který bude po všech stránkách velmi konkurenceschopný, podobně
jako jeho předchůdci se spalovacím motorem.
Veloster
N ETCR, představený začátkem září na IAA ve Frankfurtu, je
prvním závodním elektromobilem, vyrobeným divizí Hyundai
Motorsport se sídlem v německém městě Alzenau. Jedná se
také o první vůz z dílen Hyundai Motorsport, který má
motor uložený uprostřed a pohon zadních kol. Rovněž podvozek se
radikálně liší od všech dosavadních projektů divize Hyundai
Motorsport, mimo jiné díky uložení akumulátorů pod podlahou a
zavěšení zadních kol na dvojicích příčných lichoběžníkových
ramen. O to důležitější jsou nyní všechny testovací jízdy.
Nový
projekt pokládá základy nového pilíře společnosti, která
přichází s novými technologiemi, jejichž význam roste i
v produktové řadě sériově vyráběných vozů Hyundai.
Vývoj závodního elektromobilu Veloster N ETCR také urychlí vývoj
budoucích vysokovýkonných elektromobilů.
Testovací dny v Maďarsku jsou pouhým začátkem rozsáhlého testovacího programu pro nadcházející měsíce. Každý systém vozu bude v průběhu vývojového programu důkladně zkoumán a optimalizován, aby se na start prvního závodu ETCR v roce 2020 postavil závodní automobil v nejlepší možné formě.
Ředitel týmu Hyundai Motorsport Andrea Adamo k tomu řekl: "První test jakéhokoli nového projektu je vždy velmi důležitým okamžikem, ale v případě vozu Hyundai Veloster N ETCR je jeho význam ještě větší. Jedná se o náš první závodní elektromobil a náš první podvozek s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Se závodními vozy i30 N TCR a Veloster N TCR jsme dokázali, že umíme vyrobit velmi konkurenceschopné cestovní vozy, ale nyní musíme do zahájení závodní sezony v roce 2020 získat ještě mnoho důležitých poznatků a zkušeností s tímto novým automobilem. Několik nadcházejících měsíců bude velmi náročných - v zásadě před námi stojí dvě výzvy: musíme vyvinout podvozek, ale také se naučit efektivně využívat výkon akumulátorů a elektromotorů. Jsem však přesvědčen, že se našim inženýrům podaří během plánovaného testovacího programu připravit další vítězný závodní automobil."