LAVRS Market 2023: Dva dny ve znamení slow fashion, lokálních značek a udržitelnosti poprvé v Gabriel Loci na pražském Smíchově

17.04.2023

Výběrové second handy, originální české značky, kreativní workshopy a edukativní přednášky na téma udržitelnost, slow fashion či podpora cirkulární ekonomiky. Druhý ročník LAVRS Marketu připravil pro návštěvníky oproti loňské premiéře výrazně rozšířený dvoudenní program a také nové místo konání. LAVRS Market 2023 se uskuteční v sobotu 20. a v neděli 21. května v unikátních historických prostorech dřívějšího kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově.

Lokální značky a udržitelný život

"Milujeme lokální značky a snažíme se o udržitelný život. Není nám lhostejné, co se děje v našem okolí a rádi podporujeme smysluplné věci. Po složitých 2 letech v covidu, následné a stále trvající válce na Ukrajině nám chybí něco pozitivního, něco, kde se lidé mohou setkávat, sdílet své pohledy na svět, inspirovat se a vzájemně se obohatit. Proto jsme se rozhodli uspořádat LAVRS Market, kde chceme dát prostor udržitelným konceptům, lokálním značkám a zaměřit se na módu z druhé ruky. Věříme, že každý si zde může najít to své, co mu bude dávat smysl a také bavit," shoduje se tým LAVRS.

Po úspěšném prvním ročníku LAVRS Marketu se druhý ročník odehraje v mnohem větším rozsahu. Do sekce slow fashion se zapojí ještě více secondhandů a výrazně přibyde také kvalitních českých značek. Tetovací koutek se rozšíří i o beauty koutek, tematické přednášky a workshopy opět doplní DJs i živá hudba v podání The Elevators. 

Chybět určitě nebude výtečné jídlo a pití – včetně piv LAVRS x PROUD z plzeňského pivovaru Proud. Mnohá další překvapení umožní velkorysý prostor Gabriel Loci, v němž se mísí historie s novými trendy a technologiemi. Moderátorem akce bude moderátor Evropy 2 Petr Říbal.

Ambasadorkou a garantkou projektu se stala již podruhé Kamila Vodochodská

Ambasadorkou a garantkou LAVRS Marketu je už podruhé Kamila Vodochodská, návrhářka, stylistka, a především módní koučka a bojovnice za udržitelnou módu a udržitelnost celkově. 

"Bylo by krásné moci říci, že jsme se jako společnost dostali do bodu, kdy nám bezcílné a bezbřehé nakupování a vršení hmotných, mnohdy nekvalitních, naši osobnosti neodpovídajících kousků přijde jako degradace našich životů, času, energie i peněz. Ale ono je to složitější. A i změna nákupních zlozvyků na pozitivní návyky je cesta," říká Kamila Vodochodská.

"Móda z druhé ruky zažívá obrovský boom, jen za poslední dva roky vzrostl zájem o 140 %. Není divu, oblečení už bylo vyrobeno tolik, že by se již žádné další vyrobit nemuselo a stejně bychom měli v čem chodit. A tak se někteří snaží hledat udržitelnější cesty, jak si módou stále dělat radost, poznávat, budovat a tříbit svůj styl, a navíc vyslat jeden z mnoha signálů podpory udržitelnějšího smýšlení, respektu k přírodě i lidem, kteří jej vyrábějí. Hřeje mě u srdce, že mohu být ambasadorkou právě tohoto projektu. Kde srdce i mozek bije pro stejnou, smysluplnou věc, se zápalem, láskou, vášní, podporou," doplňuje.

Nejlepší pražské výběrové second handy na jednom místě

Pouze na LAVRS Marketu se na jednom místě sejdou nejlepší pražské výběrové second handy, takže návštěvníci se mohou naplno ponořit do nabídky oblečení z druhé ruky. Mnohé možná překvapí, že second handy nemusí být žádnou "hrabárnou", ale jedinečným zdrojem skvělých kousků do šatníku za přijatelné ceny. 

Mezi potvrzenými účastníky už jsou MOMENT Praha, Tak trochu jiný sekáč, BOHO, SLOW, 3 SOME CONCEPT, 1981secondhand, Kira studio, Hvězdný bazar, Clochard, Red Lips Coctail Vintage, Kuzmarkt. A další přibývají, stejně jako české značky na LAVRS Marketu. Jsou mezi nimi Ele Pele, Andrea Vytlačilová, Steel me Prague, Loro Oro, Ententyky, Bára Balgová, Kamila Vodochodská, HEZČÍ PĚKNÁ, Z pokoje do pokoje, Živina, Bagind, Aesta a EBUU.

Tematický doprovodný program pozve na přednášky a workshopy Kamily Vodochodské, květinový workshop s HEZČÍ PĚKNÁ či výrobu vlastního šperku s Ele Pele. Představeny budou také projekty FASIONTEKA, Živina – Zdravý mikrobiom, EBUU – udržitelně i s dětmi nebo rozsáhlá studie společnosti IKEA o zacházení s nábytkem v ČR.

Více informací a online prodej vstupenek na www.lavrsmarket.cz.

Partneři akce: Moneta – generální partner, Plzeňský Prazdroj – Proud – hlavní partner, IKEA – hlavní partner. Arval – hlavní partner. Mediální partner: Heroina.

Facebook: Lavrs Market

Instagram: lavrsmarket

Zdroj: 2media

Zpracovala: Andrea Ježková