Prasklina čelního skla nemusí znamenat výměnu

03.05.2021

Odletující kamínky, kterých jsou obzvláště nyní po zimě plné silnice, jsou nejčastější příčinou poškozeného čelního skla u automobilu. Toto poškození není radno podceňovat. 

Vlivem aerodynamického tlaku, který při jízdě působí na čelní sklo, mají i drobné praskliny tendenci se zvětšovat. Jakmile je velikost praskliny větší než 2 cm, nebo se prasklina nachází v zorném poli řidiče či v dosahu stěračů, nesmíte s takovým autem vyjet na silnici. Pokud vás poté zastaví policejní hlídka, poškozené autosklo může být důvodem k pokutě, a navíc vám může být zadržen technický průkaz a auto odstaveno. Je tedy ve vašem zájmu prasklé sklo neprodleně řešit.

Oprava poničeného autoskla

Naštěstí ne každá prasklina na čelním skle vyžaduje výměnu čelního skla. Pokud se prasklina nenachází v zorném poli řidiče, není větší než 10 centimetrů a zároveň nezasahuje až ke kraji, je možná oprava čelního skla pomocí takzvaného scelování. Tímto způsobem je možné většinu skel poměrně snadno a levně opravit a vyhnout se tak nákladné výměně. Scelit lze i starší praskliny ale rozhodně se nevyplatí s tímto řešením otálet. Praskliny se totiž časem zvětšují.

Když je sklo potřeba vyměnit

Pokud máte smůlu, a prasklina je taková, že ji nelze opravit, nezbývá vám nic jiného, než výměna čelního skla. Vždy se přitom obraťte na kvalifikovaný autoservis, při výměně svépomocí totiž můžete poškodit lak sloupků či střechy, popřípadě odřít plechový lem, na který je sklo nalepeno, což po čase vede ke korozi a k zatékání do vozu. Cena výměny předního skla závisí na typu vozu. Zatímco u Fabie se vejdete do 10 tisíc i s montáží, u dražších vozů, vybavených vyhřívaným či pokoveným předním sklem se cena může vyšplhat až na desítky tisíc jen za samotné sklo. Rozhodně se proto vyplatí se proti poškození čelního skla připojistit.

komerční sdělení

Fotka od Monica Volpin z Pixabay