Proč je logo pro značku životně důležité?
Logo je základním stavebním kamenem každého brandu, každé firmy či
společnosti. Jeho tvar, barva a další aspekty vás odlišují od
konkurence a pomáhají tvořit povědomí o značce. Logo musí u zákazníků
vyvolat správnou asociaci, měli by si s vámi logo spojit hned, jakmile
ho uvidí. Mělo by v zákazníkovi vzbudit emoci, zanechat v něm určité
dojmy. Vývoj loga se rozhodně nesmí uspěchat a jeho tvorbu byste měli
svěřit specialistům.
Logo je zkrácenou verzí slova logotyp. Toto slovo pochází z řeckých slov "logos", což znamená slovo a "typos", což je v překladu otisk. Správné logo/logotyp pomáhá firmě vypadat důvěryhodně před zákazníky a okolím.
Proč je logo důležité?
Logo vás odliší od konkurence
Logo je vidět všude, na produktech, na vizitce, webu. Díky němu dáváte vědět světu, že tohle je vaše značka. Mnoho firem ve stejném odvětví má logo velmi podobné a není na něm nic zajímavého. Zkuste se vůči konkurenci vymezit, odlišit se a udělat logo, které bude odvážné, zábavné a upoutá člověka na první pohled tak, že se nad ním alespoň na chvíli zastaví. To už je totiž dobré znamení.
Logo pomáhá budovat důvěru
Logo by si mělo udržet stejnou podobu během celého svého životního cyklu. Nebo alespoň téměř stejnou, protože podporuje budování loajality zákazníků. Pokud už si zvykli na určité logo a důvěřují mu, neměli bychom ho jen tak nečekaně změnit. Ano, značka se vyvíjí, trendy se mění a logo se určitým změnám nevyhne, ale jádro a základní podoba by měla zůstat stejná. Měli bychom udělat pouze lehký redesign, pokud se rozhodneme logo měnit. Mnoha značkám se razantní změna loga nevyplatila.
Jaké by mělo správné logo být?
Jednoduché a zapamatovatelné
Méně je někdy více. A platí to i v případě loga, které čím je jednodušší, tím lépe si ho vaši zákazníci zapamatují a spojí si ho s vaší firmou. To, že si logo rychle zapamatují např. podle tvaru nebo bary, vám pomůže budovat se zákazníky dlouhodobý vztah, který je prospěšný pro obě strany. I to nejjednodušší logo však musí obsahovat základní myšlenku, musí mít rozpoznatelný tvar a musí být čitelné.
Čitelné
Čitelnost je velmi důležitá pro zapamatování a propojení s vaší firmou. Logo musí být jasně čitelné i při vyobrazení v malé velikosti, jako třeba na vizitce, v hlavičkovém papíru nebo na razítku. Písmena v logu by od sebe měla být odlišitelná a neměla by se příliš prolínat.
Použitelné
Je důležité si dobře promyslet, kde všude budete vaše logo používat. Jen na monitoru, nebo i na billboardech, na tiskovinách, na reklamních předmětech apod.? Pokud je logo pouze krátkodobé a vzniká za účelem nějaké události, tak tady většinou víme přesně na co a kde bude použito. Pokud se jedná o logo firmy, které s vámi bude napořád, nebo alespoň na velmi dlouhou dobu, je zde nutné se opravdu zamyslet, kde všude budete chtít logo použít. Efekty, stínování nebo metalické barvy vypadají na logu pěkně, ale pak se může stát, že logo nebude možné dostat na některé reklamní předměty formou gravírování nebo třeba vyřezání do folie.
Nadčasové
U dlouhodobého loga se snažte příliš nepodléhat trendům. Myslete do budoucnosti a vyhněte se 3D efektům, stínování, odleskům apod. Volte léty prověřené funkční fonty písma. Naopak je-li logo pouze krátkodobé, pak můžete moderním trendům směle podlehnout.
Nenechávejte tvorbu loga náhodě a dobře ji promyslete. Specialisté, kteří se tvorbou loga zabývají, vám určitě velmi rádi pomohou dokonalé logo stvořit.
komerční sdělení